Kako se hraniti zimi – najzdravije zimske namirnice

Pin It
Zrava zimska hrana

Za razliku od letnje lake hrane zimi naš organizam zahteva jaču hranu ne bi li se izborio sa virusima i ojačao. Postoje namernice koje nam zimi pomažu da ojačamo i da sa izborimo sa hladnoćom i virusima.

Nar

Pored toga što je ukusan nar i dodaje svežinu sadrži mnoštvo hranjivih materija koje su od velike važnosti za opšte zdravlje organizma. Sok od nara je veoma bogat antioksidantima i samo jedna čaša dnevno sprečava slobodne radikale da oksidiraju loš holesterol što doprinosi stvaranju naslaga u arterijama. Studije su takođe otkrile da konzumacijom soka od nara pospešujemo cirkulaciju krvi što smanjuje rizik od nastanka srčanih obolenja.

Zeleno lisnato povrće

 Kelj, blitva i spanać se mogu naći tokom cele i bilo bi dobro da zelene namirnice jedete u što većim količinama tokom zime. Ono što je dobro za zimski peri0d što mraz smanjuje gorčinu kelja i čini ga ukusnijim za konzumaciju. Ovo povrće je veoma bogato vitaminima K, C i A i sadrži folate od velike važnosti za prenatalnu brigu trudnica i nerođenih beba.

Citrusno voće

 Citrusi kao što su mandarine, limun, narandže grejpfrut su voćke koje lako možemo naći u prodavnicama tokom svih zimskih meseci. Bogate vitaminom C, savršeni su borci protiv virusa a samo jedna narandža srednje veličine obezbediće vam više od 100 odsto od potrebne dnevne količine ovog vitamina. Citrusno voće je bogato i flavonoidima, a dominatan je onaj po imenu hesperidin za koga je poznato da povećava dobar, a snižava loš holesterol i trigliceride.

Krompir

Krompir sadrži vitamine koji jačaju imunitet, a to su vitamin C i B6, a tu su i određene količine folata te vlakana.  Svrstava se u grupu najzdravijih namernica na svetu mada ga nutricionisti svrsatvaju u grupu namernica koje goje zbog visokog sadržaja skroba. Ako naletite na ljubičasti krompir obavezno ga kupite jer on sadrži antocijanine, antioksidante povezane sa zdravljem kostiju, a veruje se da oni smanjuju rizik od kancerogenih i srčanih obolenja.

Zimske tikve

U jesen i zimu možemo pronaći razne vrsta tikava od musktnih do onih običnih narandžastih bundeva i sve one su bogate nutrijentima i odličan su izbor u zimsko vreme. Samo jedna šolja kuvane tikve ima veoma malo kalorija, a mnogo vitamina A, C, B6 i K, a od minerala tu su kalijum i folati.

Pin It

FB Komentari

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

eXTReMe Tracker