Saveti kako da brzo zaspite!

Pin It
kako brzo zaspati
Ako ne spavate dovoljno, koncentracija i pažnja su vam slabije, a povećan je rizik i od srčanih bolesti. Ali uz ove trikove možete da zaspite u veoma kratkom roku i spavate mnogo bolje nego ranije

Milioni ljudi imaju problema sa insomnijom ili nekim drugim poremećajem sna. A poznato je da je nedostatak sna jako loš za naš organizam.

Ako ne spavate dovoljno, koncentracija i pažnja su vam slabije, a povećan je rizik i od srčanih bolesti. Ali uz ove trikove možete da zaspite u veoma kratkom roku i spavate mnogo bolje nego ranije.

1) „ISKLJUČITE SE“ SAT VREMENA PRED SPAVANJE
Ako ležete u ponoć, u 11 uveče prigušite svetla i ugasite električne uređaje. Izgradite sebi drugačiju rutinu pred spavanje. Mobilni telefon, laptop i televizor ne treba da vam zrače pred spavanje, jer se nećete uspavati pored njih.

Preporuka:   Femina.rs magazin za žene - Dobrodošli

2) ISTUŠIRAJTE SE
Topli tuš ili topla kupka mogu vam biti od velike koristi. Temperatura tela se brzo spušta kada izađete iz zagrejanog kupatila, a istraživanja su pokazala da smanjenje temperature može da izazove pospanost, jer se brzina otkucaja srca smanjuje, a metabolizam se usporava. Tako će se i vaše telo i vaš mozak lakše ugasiti.

3) OBUJTE ČARAPE
Idealno bi bilo da vam pred spavanje ekstremiteti budu zagrejani, a ostatak tela malo manje topao. Jedna studija je otkrila da nošenje čarapa širi krvne sudove i podstiče protok krvi, što doprinosi uspostavljanju savršene temperature za spavanje.

4) PROBAJTE VEŽBU 4-7-8
Svima se desilo da bez obzira na sve što su pokušali ne mogu da zaspe. Vežbe disanja bi mogle da budu od pomoći u tom slučaju. Udahnite na nos (4 sekunde), fokusirajte se na pluća koja se ispunjavaju vazduhom, zadržite vazduh (7 sekundi) i lagano izdahnite na usta (8 sakundi).

Preporuka:   Uskršnje ukrašavanje jaja čipkom

5) NE IDITE U KREVET DOK VAM SE NE PRISPAVA
Ako niste pospani, a odlučite da legnete u krevet, sigurno se nećete uspavati, nego će vam biti sve gore i gore što više vremena budete proveli u krevetu. Bolje i sedam sati sna, nego devet sati ležanja u krevetu.

6) USTANITE IZ KREVETA
Ako vam se ne spava, ležanjem u krevetu i prevrtanjem nećete se uspavati, nego ćete postati napeti. Ustanite i ne palite jako svetlo. Radite nešto što vas umiruje – čitajte, popunjavajte ukrštenicu, popijte čaj – bilo šta što je od pomoći.

7) NE GLEDAJTE U SAT
Što više gledate u sat, to će vam teže biti. Ako stalno proveravate koliko je sati, sve veći pritisak vršite na sebe da zaspite. Okrenite sat od sebe i ne proveravajte vreme. Ništa vam neće značiti saznanje koliko ima sati. Samo proverite da li ste dobro navili alarm i dalje ništa ne proveravajte.

Preporuka:   Maslinovo ulje - hrana i lek

Pin It

FB Komentari

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

eXTReMe Tracker