Saveti, koje povrće jesti da bi se poboljšao imunitet?

Pin It
Povrće za jačanje imuniteta

Brokoli, luk i jogurt u borbi protiv prehlade! Pojedine namirnice jačaju imunitet. Jedite što više citrusa, zelenog povrća i mlečnih proizvoda. Na jelovniku bi trebalo da se nađu i maslinovo i sojino ulje, pivski kvasac i žumance, koji sadrže vitamin E.

Pravilna ishrana u kojoj dominiraju sveže namirnice bogate vitaminima i mineralima, i pritom kalorijski uravnotežena, preduslov je za jak imunitet koji će da nas zaštiti od prehlada, gripa i infekcija.

Osnova ishrane za jačanje imunog sistema treba da budu limun, pomorandže, kivi, šumsko voće, ananas, zelena paprika, zeleno lisnato povrće koje obiliju vitaminom C. Međutim, ni meso, džigericu i mlečne proizvode ne bi trebalo da izbegavate jer sadrže potreban vitamin A, koga ima i u brokoliju, spanaću, šargarepi, paprici. Na jelovniku bi trebalo da se nađu i maslinovo, sojino i ulje pšeničnih klica, pivski kvasac i žumance koji sadrže vitamin E – moćan antioksidans. Mahunarke, suvo voće, morski plodovi bogati su vitaminima iz B grupe.

Preporuka:   Koje namirnice jačaju imunitet? Saznajte ovde!

ĐUMBIR ČISTI PLUĆA

Ono što, takođe, može da pomogne pri jačanju imuniteta jesu začini poput đumbira. Koren đumbira sadrži brojna nepostojana ulja koja greju telo i pomažu mu da se znoji, pa tako rešava problem temperature i eliminiše toksine. Istovremeno pomaže u pročišćavanju disajnih puteva i pluća.
Kao najjača imunoishrana (bogata probioticima i prebioticima) navodi se jogurt i fermentisani mlečni proizvodi koji sprečavaju razmnožavanje loših bakterija u crevima, gde se i stvara imunitet. Prebiotici se prirodno nalaze u belom i crnom luku, špargli i praziluku. Ono što treba da uradite je samo da ove namirnice uvrstite u nedeljni jelovnik, pojačate broj obroka koji sadrže ovu vrstu hrane i bićete zaštićeni tokom cele zime od virusa i ostalih infekcija.

Preporuka:   Kako izbeliti zube kod kuće - izbeljivanje zuba hidrogenom

I zeleni čaj, na primer, obiluje antioksidansima i vitaminima, što pomaže pri jačanju imuniteta.

Normalnom probavom obezbeđuje se eliminacija otrova iz organizma, pa je zato potrebno jesti namirnice bogate prehrambenim vlaknima.

PRIMER JELOVNIKA SVAKOG DANA

Primer jelovnika 1:

Pre doručka:: jogurt ili mleko sa 30 g žitarica, 2-3 kriške integralnog hleba sa šunkom, sveže ceđeni sok od pomorandže

Doručak:: keks sa sušenim i orašastim voćem (nekoliko komada), jabuka

Ručak: pileća supa s povrćem, nemasno meso na žaru (100-120 g), šoljica barene blitve, spanaća, brokolija, kelja, zelena salata sa rendanom šargarepom i belim lukom

Večera: sveži sir (45-50 g) sa pečenim paradajzom iz rerne, zeleni čaj sa medom.

Primer jelovnika 2:

Preporuka:   Kako napraviti mirisno sredstvo za čišćenje

Doručak:čaj sa tostom i marmeladom od breskve

Ručak: sočivo sa pirinčem, šargarepom i paprikama kao prilog, teletina pečena na teflonu, mandarina

Večera: tikvice zapečene u rerni, kajgana od jednog jajeta, kruška.

Primer jelovnika 3:

Doručak:kašičicu lanenih semenki, suvih šljiva i bagremovog meda prelijte jogurtom sa probiotskim kulturama.

Ručak: francuska supa od luka (150 g) sa prepečenim hlebom, sveža šargarepa, cvekla i celer (200 g), čaj sa pomorandžom i cimetom

Večera: kačamak sa svežim kravljim sirom i kiselim mlekom (150 g), čaj od lipe sa medom

Pin It

FB Komentari

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

eXTReMe Tracker