Za pravilan razvoj dece, treba im spremati ovih 10 namirnica

Pin It
Pravilna ishrana dece

Kada bi se deca pitala, glavna namirnica svakog dana bila bi – čokolada, ali iako je i čokolada u umerenim količinama dobra, i prija mozgu, za pravilan rast i razvoj potrebno je nešto drugo. Mališani, međutim, nisu baš uvek raspoloženi za namirnice koje ishranjuju ćelije, i učestvuju u brojnim fiziološkim procesima.

 Stručnjaci savetuju da se jelovnik za najmlađe kreira tako da zadovolji potrebe organizma koji se razvija.

Evo šta bi, osim mleka, trebalo da se nađe na tom meniju.

1. Ovsene pahuljice ili ovsena kaša

Najbolji izbor za doručak. Ova namirnica je bogata vlaknima, koje poboljšavaju varenje. Istovremeno, obezbeđuju postepeno oslobađanje šećera u krvi, što će povećati pažnju i pojačati pamćenje. Kada se u njih doda voće, i zaslade se medom, deca će dobiti doručak koji će odgovarati njihovom ukusu.

2. Beli jogurt

Izbegavajte da dajete deci jogurt sa dodacima voća, a ako imate mogućnost kupite grčki jogurt koji sadrži više belančevina a manje šećera. Poboljšava imunitet dece i povoljno utiče na rast. Utiče na kvalitet kostiju.

3. Praziluk i maslinke

Veoma je važno da deca redovono uzimaju i namernice koje su bogate gvožđem. Popravljaju krvnu sliku, dobre su protiv anemije i poboljšavaju koncentraciju. Osim spanaća dovoljno gvožđa u sebi imaju i praziluk i maslinke.

4. Tunjevina

Dobra je sveža, ali i iz konzerve. Tunjevina naime sadrži dosta omega masnih kiselina koje su neophodne za zdrav rast. Ova namirnica je odličan izbor i za decu koja su alergična na mleko, jer na ovaj način mogu da ojačaju kosti. Takođe, povoljno utiče i na vid.

5. Borovnice

Predstavljaju pravi zlatni rudnik zdravlja. Sadrže najviše antioksidanasa i dosta kalcijuma, gvožđa, vitamina B i C, kalijum, folnu kiselinu. Odlične su u prevenciji dijabetesa, koji se sve češće javlja kod dece.

6. Riba, jaja, banane

Ove namirnice su najbogatiji izvori vitamina D, koji je značajan u preradi minerala iz drugih namirnica. Veoma je važan za apsorpciju kalcijuma, a samim tim i za zdravlje kostiju.

7. Orasi

Dodajte ih u voćnu salatu, musli ili ih držite u posudi na stolu da uvek budu dostupni za grickanje. Sadrže zdrave masnoće, poboljšavaju pamćenje, a vitamin E pomaže čišćenje organizma i popravlja kvalitet kože.

8. Paradajz

Preporučuje se da se pre uzimanja kratko obari, kako bi se što bolje iskoristio likopen, koji štiti organizam od kancera. Povoljno utiče na imunitet, vid, metabolizam i kao prevencija dijabetesa.

9. Kakao

Sadrži dosta flavonoida, koji štite od visokog pritiska, koji se javlja i u dečjem uzrastu. Oslobodiće telo od nakupljenih toksina, povoljno utiče na srce i za zdrav razvoj drugih organa.

10. Bosiljak

Bogat je vitaminima A i C, gvožđem i kalcijumom. Pomaže u otklanjanju problema sa varenjem, a istovremeno dezinfikuje i uništava bakterije u telu. Uopšteno, koristite više začinskog bilja za kuvanje, jelo će imati bolji ukus, manje ćete koristiti soli i veštačkih bujona.

Pin It

FB Komentari

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

eXTReMe Tracker